Ori And The Will of The Wisps

 Blogumuzun ilk çok saçma eleştirisine hoşgeldiniz. Burda "lan bu çok saçma" diyebileceğiniz tarzda bloglar yayınlamayı düşünüyorum. Blogumuzun sonunda bir puanlama sistemi görüceksiniz. Buna göre oyunlar hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Ori and the will of the wisps oyununu yapan güzide firmamız Moon Studios çok iyi bir işin altından kalkmayı başarmış. Oyunu ilk olarak grafiklerden övmeye başlamak istiyorum, oyunun grafikleri cidden çok hoş ve çok tatlı. Oynarken arkaplandan geçen mükkemmel manzaralar oyunu oynamaya çok teşvik edici. Şahsen ben arada bir sırf arka plandaki manzaraları görmek için gezdim. Düşmanlar, dostlarınız ve sizin animasyonları cidden iyi tasarlanmış.Yani tam anlamı ile aminasyonlar akıyor. Combo sistemi ve silah çeşitliliği gayet yeterli seviyede ama benim hoşuma gitmeyen bir detay var.Oyunda 2 silah dışında sizi onları oynamaya ihtiyaç duydurucak birşey yok.Yani ben oyunu oyun başında verilen 2 silah ile bitirdim, ve diğer silah yokluğunu hisstemedim, keşke diğer silahları teşvik edecek bir şeyler yapsaymışsınız. Oynanışı gayet rahat ve kolay. Oyuna alışmak basit olduğu için kısa zamanda çok iyi ve güzel combolar yapabiliyorsunuz, şahsen ben combo sisteminde tatmin oldum.Oyunda yeterli diyebileceğimiz yan görevler mevcut. Ben ana görevden ilerlerken kendimi birden yan görevleri yapmak için oyunca kilitlendiğimi farkettim.Bu yan görev meselesini cidden iyi başarmışlar. Oyunun ana hikayesi gayet basit tutulmuş ama yüreğe dokunur bi şekilde tutmuşlar.Hikaye bir arkadaşımızı kaybetmemiz sonucunda onu ararken başımıza gelenleri konu alır,ama oyunun yarısından sonra olay birden değişiklik gösteriyor,hikaye tarafında benim beklentimin üstündeydi. Ve cidden gözlerim bi kaç dakikalık dondu,kötü karakter için bir derinlik yapmaya çalışışlar ama yüzeysel olarak geçilmiş.Oyunun dünyasında farklı tabitatlar var bu bunlar cidden çok iyi tasarlanmış.Bölgelerin tasarımları özgün ve farklı, yani bir bölgeden başka bölgeye gidince "evet ya ben başka bir yere giriş yaptım,burası farklı bir yer" hissi veriliyor.Karakter tasarımları hoş ve güzel üzerindde çok durmamıza gerek yok.Düşman çeşitliğliği oyun ilerledikçe az gibi gelmeye başladı,tamam oyunun kendi bölgelerine özel düşmanlar var ama bir yerden sonra bana aynı düşmanlardan baygınlık geldi.Boss savaşları güzel tasarlanmış ben sevdim. Tabi oyunun türkçe altyazı ile gelmesi bizim için 1 puan önce başlar. Oyun ortalama 13 saat sürüyor ama ben oyunu 16 saatte bitiridm,dediğim gibi oyunda manzaralı görmek için sırf 1 saatimi harcamışımdır. Oyunda her saat başı cidden geliştiğinizi hissedebiliyorsunuz.Oyun Metroidvania tarzında yapılmış platform-aksiyon oyunu. Özete gelicek olursak oyun grafik anlamında hoş,animasyon ve hikaye güzel,silah çeşitliğliği yeterli (ama coğu silahı kullanmanıza gerek duymuyorsunuz),combo sistemi sizi tatmin eder, ve size bir öneri ,haritaları satın almayı sakın unutmayun.Puanlamamıza gelelim:

Grafik: 9/10

Hikaye: 6.5/10

Oynanış:8.5/10

Bu saçma oyun 8.5/10 ile net oynanır

Oyun Xbox, Bilgisayar ve Nintendo Switchde mevcut.(Game pass ile oyunu oynayabilirsiniz)

Yorumlar