2021'de Dead Space 3 ?




 Bugünkü yeni konumu Dead Space 3 ve bu oyun 2021'de hala oynanır mı. Şimdi açık konuşmak gerekirse ben bu oyunu 2 hafta öncesine kadar oymamadım ve bu  oyun 2012 yılında çıkış yaptı. Oyunu yapan nacizane stüdyomuz Visceral Games 2017 yılında Electronic Arts tarafından kapatılmıştır. Belki başka bir zaman da kapatılmasının sebeplerinden bahsederiz. Ama Şuanki konumuz farklı. Şunu demem lazım, oyunun türü korku ve aksiyon olarak geçse de oyun içinde korku yok. Yani biz toplasam 3-5 defa korkmuşuzdur. Ama oyunun önceki serilerini biraz oynamış olarak(Biraz dememin sebebi oyunları korkudan en geç 3-4 saat sonra kapatmışımdır. O zamanlar küçük olmamın etkisi de fazlaca büyük olabilir.) oyunlardan etkilenmiş ve bu oyuna başlarken kendimi psikolojik olarak hazırladım ve oyuna girmeden önce de arkadaşımı birazcık gaza getirdim. İşte bu oyunun önceki serileri böyle korkunç böyle gergin felan. Bu arada söyliyim oyunun co-op oynanışı var. Ancak oyuna girdiğimiz anda oyunun korku öğelerinden alınmış sadece karanlık bir atmosferde aksiyona bürünmüş bir oyun olarak gördüm. Biraz hayal kırıklığına uğradım, ama burda ki asıl konumuz eleştiri değil bu oyun 2021 de oynanır mı. Şimdi kategori olarak düşünürsek co-op korku & aksiyon oyunu son zamanlarda yok, hatta tüm zamanlarda bir elin parmağını geçmez. O yüzden türünün nadir örneklerinden biri (ama başarısız örneği). Oyun 2013 yılında çıkmasına rağmen zaman ötesinde bir grafikleri var. Ben xbox one'da oynadım ve oyun Şuanki çoğu oyundan daha iti grafikleri sahip. Oyunu çıtır çeterez olarak, arkadaşınızla vakit geçirmek için rahatlıkla oynayabilir ve eğlenebilirsiniz. Hikayesi biraz basit olsa da içine çekebilecek bir hikayesi var. Oyunun atmosferi hala çok güçlü, vuruş hissiyatı hala çok sağlam hala tatmin ediyor. Bu yazıyı birazcık kısa tutmak gerekirse oyun 2021'yılında hani korku olarak düşünmezseniz arkadaşınızla çıtı çerez oyunu olarak rahat rahat oynayabilirsiniz. Oyun game pass sisteminde mevcut. Şunu da belirtmek isterim oyun Xbox360 ve PlayStation 3 te var. Ama dediğim gibi game pass sisteminde oyunu oynayabiliyorsunuz,  bildiğiniz başka bir konsol içinde başka bir konsol açarak oyunu oynatıyor. 


Yorumlar